Näin matkamme etenee..

tai näin sen olemme tässä vaiheessa suunnitelleet. Kehittämistyön edetessä asiat tarkentuvat ja voikin käydä niin, että huomamme laivamme kaipaavan uutta kurssia.


  

Oppimisympäristöjen kehittäminen

 

 Kehittämistoiminnalle asetetut tavoitteet on muotoiltu kahden tavoitteen alle. Ensimmäisen tavoitteen toiminnalla luodaan yhteinen näkemys siitä, millainen oppimisympäristö lisää lapsen kokonaisvaltaista hyvinvointia ja edistää hänen kehittymistään ja oppimistaan sekä millaisia kehittämistarpeita tämän hetkissä oppimisympäristöissä on. Lähtötilanteen kartoittamisen jälkeen lähdetään yhdessä ammattikorkeakoulun, kehittämisyksiköiden henkilöstön ja lasten kanssa suunnittelemaan uudenlaisia ratkaisuja oppimisympäristöihin. 

Hankkeen konkreettisena tuloksena tavoitellaan lapsen osallisuuden näkyvää lisääntymistä. Näin ollen Lahden ammattikorkeakoulun kanssa tehtävän kehittämistyön rinnalle tuodaan kehittämisyksiköiden oman työn kehittämisen näkökulma. 

Kehittämistyö on aikataulutettu niin, että ammattikorkeakoulun kanssa tehtävän yhteistyön tiivis vaihe ajoittuu keväälle 2018 ja kehittämisyksiköiden omien kehittämiskohteiden parissa työskennellään tiiviimmin toimintakauden 2018- 2019 aikana. 



Oppimisympäristöratkaisujen testaaminen ja edelleen kehittäminen

 

Toisessa tavoitteessa jatketaan kehittämistyötä testaamalla luotuja oppimisympäristöratkaisuja. Hankkeessa  muodostetaan kehittämisryppäitä, joissa edelleen kehitetään, testataan ja tuotteistetaan luotuja ratkaisuja. Tarkoituksena on löytää uudenlaisia ratkaisuja ja toimintatapoja olemassa oleviin oppimisympäristöihin. Tarkempaa suunnitelmaa testaamisen ja edelleen kehittämisen tehdäään siinä vaiheessa, kun nähdään millaisia ratkaisuja oppimisympäristöihin on ensimmäisessä tavoitteessa kehitetty.

1 kommentti:

Tehty matka on yhtä tärkeä kuin määränpää - myös kehittämistyössä

Kehittämistyön päättyttyä on aika katsoa, mihin purjehduksemme kehittämisen merillä päätyi ja millaisissa satamissa purtemme pysähtyi. M...